Stosownie do art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) i § 12 ust. 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 maja 2002 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 67, poz. 619) informuje się, że udostępnianie informacji publicznych nieudostępnionych w Biuletynie Informacji Publicznej następuje poprzez:
- wywieszanie informacji na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Lubiczu ul. Toruńska 21
- udostępnianie dokumentów na pisemny wniosek, złożony w Urzędzie (zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy informacja, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana na wniosek.) (wzór wniosku do pobrania poniżej)
Nie jest wymagany wniosek w przypadku dokumentów, których udostępnienie może nastąpić niezwłocznie.
Dostęp do informacji publicznej następuje również w drodze wstępu na posiedzenia Rady Gminy. O terminie, miejscu i porządku obrad zawiadamia się poprzez ogłoszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu i na stronie internetowej gminy.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2003-06-24 09:35
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2003-06-24 09:35
Udostępnianie informacji na wniosek w Urzędzie Gminy Lubicz.
1. Informacja publiczna, która nie została udostępniona w BIP, jest udostępniana na wniosek (patrz wzór wniosku powyżej).
2. Udostępnianie informacji, o której mowa w punkcie 1, na pisemny wniosek zainteresowanego następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (art. 13 ust. 1 ustawy).
3. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn zachowanie tego terminu jest niemożliwe, należy obowiązkowo powiadomić w terminie, o którym mowa w punkcie 2, wnioskodawcę o powodach opóźnienia w przekazaniu informacji oraz o nowym terminie, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
4. Dostęp do informacji jest bezpłatny w formach:
1) informacja ustna,
2) wgląd do dokumentów urzędowych w siedzibie Urzędu,
3) wstęp na posiedzenia organów kolegialnych,
4) wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu,
5) przegranie informacji na dyskietkę lub CD-ROM wnioskodawcy,
5. Pobiera się od wnioskodawcy opłatę, w przypadku przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, odpowiednio:
1) za sporządzenie kserokopii dokumentów lub danych w formacie A4 – 0,50 zł za każdą stronę,
2) zapisanie informacji na nośniku informatycznym będącym własnością Urzędu:
a) na dyskietce 3,5 cala – 2,- zł
b) na CD-ROM – 5,- zł
3) za przesłanie przesyłką pocztową:
a) kserokopii dokumentów lub danych pobiera się opłaty w wysokości ustalonej w cenniku usług pocztowych Poczty Polskiej S.A. za przesyłki listowe, zwiększone o koszt koperty.
6. Wnioskodawca, w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, zostanie powiadomiony o wysokości opłaty związanej z udzieleniem informacji. Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek.
7. Opłatę uiszcza się na podstawie faktury VAT, wystawionej przez Urząd, przez wpłatę do kasy Urzędu lub na rachunek bankowy.
Ograniczenia w dostępie do informacji publicznej
1. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych (ochrona danych osobowych, tajemnica skarbowa, statystyczna, przedsiębiorcy, bankowa, ochrona życia prywatnego i rodzinnego, tajemnica lekarska i inne).
2. Prawo do informacji publicznej może podlegać ograniczeniu z uwagi na brak przesłanek do uznania, że udzielenie informacji publicznej, w tym informacji przetworzonej jest szczególnie istotne dla interesu publicznego. Obowiązek rozważenia tej przesłanki spoczywa na podmiocie rozpatrującym wniosek.
3. Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji następują w formie decyzji administracyjnej. Odwołanie od decyzji rozpoznaje się w terminie 14 dni (art. 16 ust.2 pkt 1 ustawy).
4. Ustawa o dostępie do informacji publicznej nie ma zastosowania do uzyskania informacji będących informacjami publicznymi, zawartych w przepisach innych ustaw np. informacji o środowisku, o zasobie geodezyjnym i in., które określają odmienne zasady i tryb dostępu do tych informacji oraz odpłatności.
Metryka
- opublikował: Kamila Mrózdata publikacji: 2004-03-05 13:21
- zmodyfikował: Kamila Mrózostatnia modyfikacja: 2004-03-08 13:26
WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2008-02-05 08:27