PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI OD OSÓB PRAWNYCH
NAZWA REFERATU
Referat Podatkowy
PODSTAWA PRAWNA
1. Art. 6 ust. 9 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2019r. poz. 1170 ze zm.)
2. Art. 21 § 1, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021r. poz. 1540)
3. Uchwała Nr XXIV/339/20 Rady Gminy Lubicz z dnia 29 października 2020r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od tego podatku (Dziennik Urzędowy Woj. Kuj-Pom z 2020r. poz. 5393)
WYMAGANE DOKUMENTY
1. Wypełnione formularze:
- DN-1 - deklaracja na podatek od nieruchomości,
- ZDN-1 - załącznik do deklaracji na podatek od nieruchomości
2. W przypadku gdy spełnione zostały warunki do zastosowania zwolnienia należy złożyć formularz ZDN-2 - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania.
4. Dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości/obiektu budowlanego (oryginał do wglądu).
OPŁATA
Nie podlega opłacie skarbowej.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Jeden miesiąc, sprawy szczególnie skomplikowane dwa miesiące.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. Odwołanie powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie (Art. 222 ustawy Ordynacja podatkowa).
DODATKOWE INFORMACJE
Deklaracje na podatek od nieruchomości należy składać w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku podatkowego lub w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśniecie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzeń mających wpływ na wysokość opodatkowania.
Obliczony w deklaracji podatek wpłacać, bez wezwania na rachunek gminy w ratach proporcjonalnych (zaokrąglonych do pełnych złotych) w terminie do dnia 15 każdego miesiąca, a za styczeń do dnia 31 stycznia.
Obowiązek składania deklaracji na podatek od nieruchomości dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień na mocy przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.
FORMULARZE
Metryka
- opublikował: Kamila Mrózdata publikacji: 2003-08-12 09:46
- zmodyfikował: Podatki Gmina Lubiczostatnia modyfikacja: 2021-08-25 08:50
Metryka
- opublikował: Podatki Gmina Lubiczdata publikacji: 2019-08-28 10:07
Metryka
- opublikował: Podatki Gmina Lubiczdata publikacji: 2019-08-28 10:07
Metryka
- opublikował: Podatki Gmina Lubiczdata publikacji: 2019-08-28 10:07
Metryka
- opublikował: Podatki Gmina Lubiczdata publikacji: 2019-08-28 10:07
Klauzula informacyjna RODO
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO, przekazujemy kluczowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.
Administrator danych osobowych |
Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Lubicz, adres: ul. Toruńska 21, 87-162 Lubicz. Z administratorem możesz się skontaktować:
|
Współadministrator danych osobowych |
Współadministratorem danych osobowych jest:
|
Inspektor Ochrony Danych (IOD) |
Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym możesz się skontaktować:
Z Inspektorem Ochrony Danych możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora i współadministratorów oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem. |
Cele przetwarzania danych osobowych |
Twoje dane osobowe będziemy przetwarzali w celu:
|
Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych |
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO) w związku z:
|
Czy podanie danych jest obowiązkowe? |
Podanie danych jest wymogiem ustawowym. |
Okres przechowywania danych osobowych |
Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres 10 lat, zgodnie z ustawą o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. |
Odbiorcy danych osobowych |
Odbiorcami danych mogą być podmioty świadczące na rzecz administratora usługi serwisu, rozwoju i utrzymania systemów informatycznych, kurierzy, operatorzy pocztowi, kancelarie prawne. W razie takiej konieczności, dane osobowe mogą być przez nas udostępniane także podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. |
Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych |
Każdej osobie, której dane przetwarzamy przysługują następujące prawa:
Aby skorzystać z powyższych praw, skontaktuj się bezpośrednio z nami lub naszym Inspektorem Ochrony Danych (dane kontaktowe powyżej). |
Prawo wniesienia skargi |
Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeżeli uznasz, że przetwarzając Twoje dane osobowe naruszamy przepisy RODO. |
Przekazywanie danych do państwa trzeciego |
Twoje dane osobowe nie będą przekazane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. |
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji |
Decyzje dotyczące Twojej osoby nie będą podejmowane w sposób wyłącznie zautomatyzowany, w tym Twoje dane nie będą poddawane profilowaniu. |
Metryka
- opublikował: Podatki Gmina Lubiczdata publikacji: 2019-08-28 10:08
- zmodyfikował: Podatki Gmina Lubiczostatnia modyfikacja: 2019-10-24 08:16