ODROCZENIE TERMINU PŁATNOŚCI PODATKU LUB ROZŁOŻENIE ZAPŁATY PODATKU NA RATY, ROZŁOŻENIE NA RATY ZAPŁATY ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ WRAZ Z ODSETKAMI ZA ZWŁOKĘ DLA PODATNIKÓW BĘDĄCYCH PRZEDSIĘBIORCAMI
NAZWA REFERATU
Referat podatkowy
PODSTAWA PRAWNA
1. Art. 48 § 1a, § 3, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1540)
2. art. 1 i 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 743)
WYMAGANE DOKUMENTY
1. Wniosek podatnika.
2. Informacja o pomocy publicznej uzyskanej przez przedsiębiorcę w okresie trzech kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy.
3. Rozliczenie dochodów za rok poprzedni lub sprawozdanie finansowe - do wglądu.
4. Zaświadczenie o dochodach współwłaścicieli.
5. W przypadku długotrwałej choroby - zaświadczenie o stanie zdrowia.
OPŁATY
Nie podlega opłacie skarbowej.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Jeden miesiąc, sprawy szczególnie skomplikowane dwa miesiące.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu, za pośrednictwem Wójta Gminy Lubicz w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Odwołanie powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie (art. 222 ustawy Ordynacja podatkowa).
DODATKOWE INFORMACJE
Organ podatkowy, na wniosek podatnika, może w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć na raty zapłatę podatku oraz odroczyć lub rozłożyć na raty zaległości podatkowe -jest to decyzja uznaniowa. Podatnik winien udokumentować te przesłanki.
Za odroczeniem lub rozłożeniem na raty należności/zaległości podatkowej muszą przemawiać wypadki niezależne od sposobu postępowania podatnika bądź spowodowane działaniem czynników, na które podatnik nie mógł mieć wpływu. Przy rozpatrywaniu wniosków podatników o zastosowanie ulg podatkowych każdorazowo badan jest zasadność ich udzielania.
W związku z powyższym podatnik, w celu uzyskania pomocy w formie rozłożenia na raty lub odroczenia terminu płatności, uzasadniając ważny interes przedkłada wymienione wyżej dokumenty.
Stosownie do art. 121 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1540) oraz art. 37 ust. 1 pkt 2 lit. f ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych Wójt Gminy Lubicz podaje do publicznej wiadomości, w terminie do 31 maja następnego roku, wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej 500 zł wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia oraz wykaz osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej.
FORMULARZE
wniosek indywidualny + informacja o pomocy uzyskanej przez przedsiębiorcę,
załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014r. zmieniający rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. 2014, poz. 1543)
Metryka
- opublikował: Kamila Mrózdata publikacji: 2003-08-19 12:33
- zmodyfikował: Podatki Gmina Lubiczostatnia modyfikacja: 2021-08-25 12:05
Klauzula informacyjna RODO
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO, przekazujemy kluczowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.
Administrator danych osobowych |
Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Lubicz, adres: ul. Toruńska 21, 87-162 Lubicz. Z administratorem możesz się skontaktować:
|
Współadministrator danych osobowych |
Współadministratorem danych osobowych jest:
|
Inspektor Ochrony Danych (IOD) |
Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym możesz się skontaktować:
Z Inspektorem Ochrony Danych możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora i współadministratorów oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem. |
Cele przetwarzania danych osobowych |
Twoje dane osobowe będziemy przetwarzali w celu:
|
Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych |
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO) w związku z:
|
Czy podanie danych jest obowiązkowe? |
Podanie danych jest wymogiem ustawowym. |
Okres przechowywania danych osobowych |
Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres 10 lat, zgodnie z ustawą o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. |
Odbiorcy danych osobowych |
Odbiorcami danych mogą być podmioty świadczące na rzecz administratora usługi serwisu, rozwoju i utrzymania systemów informatycznych, kurierzy, operatorzy pocztowi, kancelarie prawne. W razie takiej konieczności, dane osobowe mogą być przez nas udostępniane także podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. |
Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych |
Każdej osobie, której dane przetwarzamy przysługują następujące prawa:
Aby skorzystać z powyższych praw, skontaktuj się bezpośrednio z nami lub naszym Inspektorem Ochrony Danych (dane kontaktowe powyżej). |
Prawo wniesienia skargi |
Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeżeli uznasz, że przetwarzając Twoje dane osobowe naruszamy przepisy RODO. |
Przekazywanie danych do państwa trzeciego |
Twoje dane osobowe nie będą przekazane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. |
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji |
Decyzje dotyczące Twojej osoby nie będą podejmowane w sposób wyłącznie zautomatyzowany, w tym Twoje dane nie będą poddawane profilowaniu. |
Metryka
- opublikował: Podatki Gmina Lubiczdata publikacji: 2019-10-24 08:41