Odnośniki

Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Fotokod

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka
-- w całym serwisie

Intranet

Zaloguj się

Nawigacja

Treść strony


 ORG.0002.7.2018                                                 
Na podstawie art.20 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst 
jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 994 ze zm.) 
Informuję o: 
XLVII sesji Rady Gminy Lubicz, która odbędzie się dnia 26 czerwca 2018 r. (wtorek) o godz. 
12.00  w sali nr 4 Urzędu Gminy Lubicz z proponowanym porządkiem obrad:  
1. Otwarcie sesji Rady Gminy 
a)  stwierdzenie quorum 
b)  zgłaszanie spraw do porządku.  
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy. 
3. Informacja wójta z wykonania uchwał Rady oraz działalności między sesjami. 
4. Podjęcie uchwał: 
a) o zmianie uchwały w sprawie zasad udzielania i rozliczania dotacji celowej z budżetu Gminy 
Lubicz na dofinansowanie zakupu, montażu i uruchomienia źródła ciepła na terenie Gminy 
Lubicz 
b) w sprawie dopłaty do odbiorców wody i usług kanalizacyjnych  
c) w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego uczniów 
objętych  wychowaniem  przedszkolnym  do  końca  roku  szklonego  w  roku  kalendarzowym, 
w którym  kończą  6  lat,  w  przedszkolach  i  oddziałach  przedszkolnych  w  szkołach 
podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Lubicz 
d) w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Lubicz 
e)  w  sprawie  określenia  szczegółowego  sposobu  i  zakresu  świadczenia  usług  w  zakresie 
odbierania  odpadów  komunalnych  od  właścicieli  nieruchomości  z  terenu  gminy  Lubicz 
i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości 
opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi 
f) w sprawie nabycia nieruchomości gruntowej położonej w miejscowości Lubicz Górny 
g) w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Lubicz Górny i Krobia 
h)  w  sprawie  zmiany  miejscowego  planu  zagospodarowania  przestrzennego  części  wsi Grębocin 
i) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Grębocin 
j) w sprawie zbycia nieruchomości gruntowej położonej w miejscowości Złotoria 
k)  w sprawie zbycia nieruchomości gruntowej położonej w miejscowości Złotoria 
l) w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Województwu Kujawsko-Pomorskiemu na budowę 
chodnika przy DW nr 552 na odcinku Lubicz Dolny – Grębocin  
ł) w sprawie nadania nazwy ulicy „Hiacyntowa” w miejscowości Grębocin 
m) w sprawie nadania nazwy ulicy „Serdeczna” w miejscowości Złotoria 
n)  w  sprawie  zmiany  uchwały  w  sprawie  przyjęcia  „Gminnego  Programu  Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2018” 
o) w sprawie emisji obligacji komunalnych oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu 
p) o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubicz r) o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lubicz na 2017 rok. 
5. Składanie interpelacji.  
6. Wnioski i zapytania. 
7. Zakończenie obrad.

   
 Z poważaniem                
 Przewodnicząca Rady Gminy Lubicz  
 Hanna Anzel                

  • opublikował: Administrator Systemu
    data publikacji: 2018-06-19 08:53


W sprawach skarg i wniosków Przewodnicząca Rady Gminy Lubicz Pani Hanna Anzel
przyjmuje interesantów w Urzędzie Gminy Lubicz, ul. Toruńska 21, pokój nr 16 (I piętro)
w każdy piątek w godz. 14:00 – 14:30 oraz w pierwszy czwartek każdego miesiąca
w świetlicy środowiskowej w Grębocinie (ul. Szkolna 8) w godz. 16:00 do 17:00

  • opublikował: Administrator - Gmina Lubicz
    data publikacji: 2017-09-01 08:10


RADNI RADY GMINY LUBICZ VII KADENCJI (2014 – 2018)

1. Anzel Hanna  - przewodnicząca

2. Danuta Staniszewska – wiceprzewodnicząca

3. Ryszard Korpalski - wiceprzewodniczący                        

4. Barcikowski  Zbigniew    

5. Błaszczyk  Maria                   

6. Borowska   Magdalena    

7. Falkowska  Mariola            

8. Gliszczyński Marek   

9. Guranowski   Jerzy              

10. Klawińska  Teresa

11.  Malicki   Bartosz             

12.  Peregonczuk  Aldona         

13.  Przybylski  Juliusz        

14. Rybiński Jarosław           

15. Wroniecka  Karina

  • opublikował: Administrator - Gmina Lubicz
    data publikacji: 2017-09-01 08:10


Adresy poczty elektronicznej Radnych Gminy Lubicz

 

  Hanna Anzel

  h.anzel(at)lubicz.pl

  Danuta Staniszewska

  d.staniszewska(at)lubicz.pl

  Ryszard Korpalski

  r.korpalski(at)lubicz.pl

  Zbigniew Barcikowski

  z.barcikowski(at)lubicz.pl

  Maria Błaszczyk

  m.blaszczyk(at)lubicz.pl

  Mariola Falkowska

  m.falkowska(at)lubicz.pl

  Magdalena Borowska

  m.borowska(at)lubicz.pl

  Marek Gliszczyński

  m.gliszczynski(at)lubicz.pl

  Teresa Klawińska

  t.klawinska(at)lubicz.pl

  Bartosz Malicki

  b.malicki(at)lubicz.pl

  Jarosław Rybiński

  j.rybinski(at)lubicz.pl

  Aldona Peregonczuk

  a.peregonczuk(at)lubicz.pl

  Juliusz Przybylski

  j.przybylski(at)lubicz.pl

  Jerzy Guranowski

  j.guranowski(at)lubicz.pl

  Karina Wroniecka

  k.wroniecka(at)lubicz.pl

  • opublikował: Administrator - Gmina Lubicz
    data publikacji: 2017-09-01 08:10


TERMINY SESJI I KOMISJI W 2017 ROKU

SESJE

KOMISJE

Styczeń

27.01.2017 r.

Styczeń

20.01.2017 r.

Luty

24.02.2017 r.

Luty

17.02.2017 r.

Marzec

30.03.2017 r.

Marzec

24.03.2017 r.

Kwiecień

28.04.2017 r.

Kwiecień

21.04.2017 r.

Maj

26.05.2017 r.

Maj

 19.05.2017 r.

Czerwiec

29.06.2017 r.

Czerwiec

21.06.2017 r.

Lipiec

do uzgodnienia

Lipiec

do uzgodnienia

Sierpień

25.08.2017 r.

Sierpień

25.08.2017 r.

Wrzesień

22.09.2017 r.

Wrzesień

22.09.2017 r.

Październik

27.10.2017 r.

Październik

27.10.2017 r.

Listopad

24.11.2017 r.

Listopad

17.11.2017 r.

Grudzień

28.12.2017 r.

Grudzień

28.12.2017 r.

 

 

  • opublikował: Administrator - Gmina Lubicz
    data publikacji: 2017-09-01 08:10

 

SKŁAD RADY GMINY LUBICZ  - VI KADENCJI (2010 – 2014)

Hanna Anzel   –   Przewodniczący

Danuta Zuzanna Staniszewska    –    Wiceprzewodniczący

 Ryszard Wacław Korpalski    –    Wiceprzewodniczący

Zbigniew Andrzej Barcikowski

Maria Bernadeta Błaszczyk

Mariola Iwona Falkowska

Mariusz Gazda

Marek Gliszczyński

Teresa  Klawińska

Sławomira Korzeniewska

Mariola Dorota Marcinkowska

Aldona Teresa Peregonczuk

Juliusz Czesław Przybylski

Kazimierz Rybacki

Karina Wroniecka

drukuj (


)

  • data wytworzenia: 20.11.2006
  • opublikował: Administrator - Gmina Lubicz
    data publikacji: 2017-09-01 08:10

 

Kadencja rady gminy trwa 4 lata licząc od dnia wyboru. W skład rady wchodzą radni w liczbie piętnastu. Do właściwości rady gminy należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy, o ile ustawy nie stanowią inaczej.

Do wyłącznej właściwości rady gminy należy:

1) uchwalanie statutu gminy,

2) ustalanie wynagrodzenia wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,

3) powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu, oraz sekretarza gminy - na wniosek wójta,

4) uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu,

5) uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

6) uchwalanie programów gospodarczych,

7) ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki,

8) podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach,

9) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:

a) określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy,

b) emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez wójta,

c) zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,

d) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym,

e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez radę gminy,

f) tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich,

g) określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez wójta,

h) tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,

i) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez wójta w roku budżetowym,

10) określanie wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania,

11) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 2a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, tekst jednolity)

12) podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku,

12a) podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,

13) podejmowanie uchwał w sprawach: herbu gminy, nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszenia pomników,

14) nadawanie honorowego obywatelstwa gminy,

14a) podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,

15) stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy. Rada gminy kontroluje działalność wójta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy; w tym celu powołuje komisję rewizyjną.

  • opublikował: Administrator - Gmina Lubicz
    data publikacji: 2017-09-01 08:10
Rada gminy wybiera ze swego grona przewodniczącego i 1-3 wiceprzewodniczących bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym. Zadaniem przewodniczącego jest wyłącznie organizowanie pracy rady oraz prowadzenie obrad rady. Przewodniczący może wyznaczyć do wykonywania swoich zadań wiceprzewodniczącego. W przypadku nieobecności przewodniczącego i niewyznaczenia wiceprzewodniczącego, zadania przewodniczącego wykonuje wiceprzewodniczący najstarszy wiekiem. Odwołanie przewodniczącego i wiceprzewodniczących następuje na wniosek co najmniej 1/4 ustawowego składu rady gminy W przypadku rezygnacji przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego rada podejmuje uchwałę w sprawie przyjęcia tej rezygnacji nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia rezygnacji. Rada gminy obraduje na sesjach zwoływanych przez przewodniczącego w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał. Do zawiadomienia o zwołaniu sesji dołącza się porządek obrad wraz z projektami uchwał. Rada gminy może wprowadzić zmiany w porządku bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady. Na wniosek wójta lub co najmniej 1/4 ustawowego składu rady gminy przewodniczący obowiązany jest zwołać sesję w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku. Na wniosek wójta przewodniczący rady gminy jest obowiązany wprowadzić do porządku obrad najbliższej sesji rady gminy projekt uchwały, jeżeli wpłynął on do rady gminy co najmniej 7 dni przed dniem rozpoczęcia sesji rady. Radny obowiązany jest kierować się dobrem wspólnoty samorządowej gminy. Radny utrzymuje stałą więź z mieszkańcami oraz ich organizacjami, a w szczególności przyjmuje zgłaszane przez mieszkańców gminy postulaty i przedstawia je organom gminy do rozpatrzenia, nie jest jednak związany instrukcjami wyborców.
  • opublikował: Administrator - Gmina Lubicz
    data publikacji: 2017-09-01 08:10

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 1563
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2018-06-19 08:53

Urząd Gminy Lubicz

Lubicz Dolny, ul. Toruńska 21, 87-162 Lubicz

Dane kontaktowe

tel. (56) 621-21-00, (56) 621-21-01
fax (56) 621-21-20

Godziny urzędowania

poniedziałek, środa, czwartek: 7:00 - 15:00,

wtorek: 7:00 - 16:00

piątek: 7:00 - 14:00

Odnośniki

Metryka strony BIP

Licznik odwiedzin strony BIP: 2536871
Ostatnia aktualizacja strony BIP: 2018-06-22 07:59

Stopka strony