Odnośniki

Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Fotokod

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka
-- w całym serwisie

Intranet

Zaloguj się

Nawigacja

Treść strony

Uprzejmie informujemy, iż posiedzenie komisji połączonych Rady Gminy Lubicz odbędzie się w środę, 19 grudnia br., o godz. 10.00 w sali nr 4 Urzędu Gminy.



 Na podstawie art.20 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 994 ze zm.)

Informuję o:

 

III sesji Rady Gminy Lubicz, która odbędzie się dnia 7 grudnia 2018 r. (piątek) o godz. 12.00 w sali nr 4 Urzędu Gminy Lubicz z proponowanym porządkiem obrad:

 

1. Otwarcie sesji Rady Gminy

  1. stwierdzenie quorum
  2. zgłaszanie spraw do porządku.

2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy.

3. Informacja wójta z wykonania uchwał oraz działalności między sesjami

4. Informacja przewodniczących komisji o pracach komisji między sesjami.

5. Informacja przewodniczącego rady o działalności między sesjami.

6. Podjęcie uchwał:

a) w sprawie rozpatrzenia wniosku o obniżenie, wprowadzenie zwolnienia przedmiotowego z podatku od nieruchomości (budowli) – sieci związanych z przesyłem gazu ziemnego

b) w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Lubicz Górny i Krobia

c) w sprawie przyjęcia projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Lubicz

7. Przedstawienie interpelacji, zapytań i wniosków składanych przewodniczącemu rady gminy.

8. Zakończenie obrad.                                                                  

Z poważaniem          

Przewodniczący Rady Gminy

Zbigniew Barcikowski    

  • opublikował: Administrator Systemu
    data publikacji: 2018-11-30 18:42


POSTANOWIENIE KOMISARZA WYBORCZEGO w TORUNIU z dnia 8 listopada 2018 r. w sprawie zwołania pierwszej sesji nowo wybranej Rady Gminy Lubicz

  • data wytworzenia: 2018-11-09
  • opublikował: Administrator Systemu
    data publikacji: 2018-11-10 10:26


RADNI RADY GMINY LUBICZ VIII KADENCJI (2018 – 2023)

1. Zbigniew Barcikowski - przewodniczący
2. Kazimierz Rybacki - wiceprzewodniczący   
3. Zbigniew Szczepański - wiceprzewodniczący   
4. Zbigniew Bombolewski 
5. Justyna Dejewska
6. Jerzy Guranowski 
7. Małgorzata Jurkiewicz
8. Teresa Klawińska 
9. Jolanta Nikiel 
10. Aldona Peregonczuk  
11. Juliusz Przybylski  
12. Marcin Różycki 
13. Jarosław Rybiński 
14. Danuta Wojciechowska
15. Krzysztof Zając 

  • opublikował: Administrator - Gmina Lubicz
    data publikacji: 2017-09-01 08:10
  • zmodyfikował: Administrator Systemu
    ostatnia modyfikacja: 2018-11-23 10:01


Adresy poczty elektronicznej Radnych Gminy Lubicz

  Zbigniew Barcikowski

  z.barcikowski@lubicz.pl

  Kazimierz Rybacki

  k.rybacki@lubicz.pl

  Zbigniew Szczepański

  z.szczepanski@lubicz.pl

  Zbigniew Bombolewski

  z.bombolewski@lubicz.pl

  Justyna Dejewska

  j.dejewska@lubicz.pl

  Jerzy Guranowski

  j.guranowski@lubicz.pl

  Małgorzata Jurkiewicz

  m.jurkiewicz@lubicz.pl

  Teresa Klawińska

  t.klawinska@lubicz.pl

  Jolanta Nikiel

  j.nikiel@lubicz.pl

  Aldona Peregonczuk

  a.peregonczuk@lubicz.pl

  Juliusz Przybylski

  j.przybylski@lubicz.pl

  Marcin Różycki

  m.rozycki@lubicz.pl

  Jarosław Rybiński

  j.rybinski@lubicz.pl

  Danuta Wojciechowska

  d.wojciechowska@lubicz.pl

  Krzysztof Zając   

  k.zajac@lubicz.pl

  • opublikował: Administrator - Gmina Lubicz
    data publikacji: 2017-09-01 08:10
  • zmodyfikował: Administrator Systemu
    ostatnia modyfikacja: 2018-11-23 10:19

 

Kadencja rady gminy trwa 4 lata licząc od dnia wyboru. W skład rady wchodzą radni w liczbie piętnastu. Do właściwości rady gminy należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy, o ile ustawy nie stanowią inaczej.

Do wyłącznej właściwości rady gminy należy:

1) uchwalanie statutu gminy,

2) ustalanie wynagrodzenia wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,

3) powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu, oraz sekretarza gminy - na wniosek wójta,

4) uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu,

5) uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

6) uchwalanie programów gospodarczych,

7) ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki,

8) podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach,

9) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:

a) określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy,

b) emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez wójta,

c) zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,

d) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym,

e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez radę gminy,

f) tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich,

g) określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez wójta,

h) tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,

i) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez wójta w roku budżetowym,

10) określanie wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania,

11) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 2a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, tekst jednolity)

12) podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku,

12a) podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,

13) podejmowanie uchwał w sprawach: herbu gminy, nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszenia pomników,

14) nadawanie honorowego obywatelstwa gminy,

14a) podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,

15) stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy. Rada gminy kontroluje działalność wójta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy; w tym celu powołuje komisję rewizyjną.

  • opublikował: Administrator - Gmina Lubicz
    data publikacji: 2017-09-01 08:10
Rada gminy wybiera ze swego grona przewodniczącego i 1-3 wiceprzewodniczących bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym. Zadaniem przewodniczącego jest wyłącznie organizowanie pracy rady oraz prowadzenie obrad rady. Przewodniczący może wyznaczyć do wykonywania swoich zadań wiceprzewodniczącego. W przypadku nieobecności przewodniczącego i niewyznaczenia wiceprzewodniczącego, zadania przewodniczącego wykonuje wiceprzewodniczący najstarszy wiekiem. Odwołanie przewodniczącego i wiceprzewodniczących następuje na wniosek co najmniej 1/4 ustawowego składu rady gminy W przypadku rezygnacji przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego rada podejmuje uchwałę w sprawie przyjęcia tej rezygnacji nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia rezygnacji. Rada gminy obraduje na sesjach zwoływanych przez przewodniczącego w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał. Do zawiadomienia o zwołaniu sesji dołącza się porządek obrad wraz z projektami uchwał. Rada gminy może wprowadzić zmiany w porządku bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady. Na wniosek wójta lub co najmniej 1/4 ustawowego składu rady gminy przewodniczący obowiązany jest zwołać sesję w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku. Na wniosek wójta przewodniczący rady gminy jest obowiązany wprowadzić do porządku obrad najbliższej sesji rady gminy projekt uchwały, jeżeli wpłynął on do rady gminy co najmniej 7 dni przed dniem rozpoczęcia sesji rady. Radny obowiązany jest kierować się dobrem wspólnoty samorządowej gminy. Radny utrzymuje stałą więź z mieszkańcami oraz ich organizacjami, a w szczególności przyjmuje zgłaszane przez mieszkańców gminy postulaty i przedstawia je organom gminy do rozpatrzenia, nie jest jednak związany instrukcjami wyborców.
  • opublikował: Administrator - Gmina Lubicz
    data publikacji: 2017-09-01 08:10

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 3407
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2018-12-14 08:25

Urząd Gminy Lubicz

Lubicz Dolny, ul. Toruńska 21, 87-162 Lubicz

Dane kontaktowe

tel. (56) 621-21-00, (56) 621-21-01
fax (56) 621-21-20

Godziny urzędowania

poniedziałek, środa, czwartek: 7:00 - 15:00,

wtorek: 7:00 - 16:00

piątek: 7:00 - 14:00

Odnośniki

Metryka strony BIP

Licznik odwiedzin strony BIP: 2833729
Ostatnia aktualizacja strony BIP: 2018-12-18 14:23

Stopka strony