Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI OD OSÓB FIZYCZNYCH

NAZWA REFERATU
Referat Podatkowy

PODSTAWA PRAWNA
1. Art.  2-7 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2019r. poz 1170 ze zm.) oraz art. 21 §1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019r. poz. 900 ze zm).
2. Uchwała Nr II/7/18 Rady Gminy Lubicz z dnia 7 grudnia 2018r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od tego podatku (Dziennik Urzędowy Woj. Kuj-Pom z 2018r. poz. 6234).

WYMAGANE DOKUMENTY
1. Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych złożona na formularzach:

- IN-1 Informacja w sprawie podatku od nieruchomości,

- ZN-1/A  Dane o nieruchomościach.

2. W przypadku gdy spełnione zostały warunki do zastosowania zwolnienia należy złożyć formularz ZN-1/B dane o zwolnieniach podatkowych w podatku od nieruchomości.

3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości/obiektu budowlanego (oryginał do wglądu).

4. Zestawienie budowli podlegających opodatkowaniu lub oświadczenie o ich braku (dotyczy budowli związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej).

OPŁATA
Nie podlega opłacie skarbowej.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Jeden miesiąc, sprawy szczególnie skomplikowane dwa miesiące.

TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu, za pośrednictwem Wójta Gminy Lubicz w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Odwołanie powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania, oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie (art. 222 ustawy Ordynacja podatkowa).


DODATKOWE INFORMACJE
Osoby fizyczne są zobowiązane składać organowi podatkowemu informację w sprawie podatku od nieruchomości w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzeń mających wpływ na wysokość opodatkowania. Jeżeli nieruchomość lub obiekt budowlany stanowi współwłasność lub znajduje się w posiadaniu osób fizycznych oraz osób prawnych, jednostek organizacyjnych, spółek nie posiadających osobowości prawnej - osoby fizyczne składają deklaracje na podatek od nieruchomości i opłacają przedmiotowy podatek na zasadach obowiązujących osoby prawne. Obowiązek składania informacji dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień na mocy przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.

FORMULARZE

Metryka

  • opublikował: Kamila Mróz
    data publikacji: 2003-08-12 09:38
  • zmodyfikował: Podatki Gmina Lubicz
    ostatnia modyfikacja: 2019-08-28 09:42

Metryka

  • opublikował: Administrator Systemu
    data publikacji: 2003-08-12 09:38
  • zmodyfikował: brak informacji
    ostatnia modyfikacja: 2003-08-12 09:39

Jeżeli obowiązek podatkowy powstał od dnia 1 lipca 2019r. lub korekta dotyczy okresu od 1 lipca zgłoszenia należy dokonać na drukach informacji:

Metryka

  • opublikował: Podatki Gmina Lubicz
    data publikacji: 2019-08-28 09:58
  • Metryka

    • opublikował: Podatki Gmina Lubicz
      data publikacji: 2019-08-28 09:55
  • Metryka

    • opublikował: Podatki Gmina Lubicz
      data publikacji: 2019-08-28 09:55
  • Metryka

    • opublikował: Podatki Gmina Lubicz
      data publikacji: 2019-08-28 09:55
  • Metryka

    • opublikował: Podatki Gmina Lubicz
      data publikacji: 2019-08-28 09:55

Metryka

  • opublikował: Podatki Gmina Lubicz
    data publikacji: 2019-08-28 09:58

Klauzula informacyjna RODO

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO, przekazujemy kluczowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Lubicz, adres: ul. Toruńska 21, 87-162 Lubicz.

Z administratorem możesz się skontaktować:

  • tradycyjną pocztą pod adresem: Urząd Gminy Lubicz, ul. Toruńska 21, 87-162 Lubicz;
  • przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej dostępną na stronie: https://epuap.gov.pl;
  • poprzez e-mail: info@lubicz.pl;
  • telefonicznie: 56 621 21 00.

Współadministrator danych osobowych

Współadministratorem danych osobowych jest:

  1. Urząd Gminy Lubicz, adres: ul. Toruńska 21, 87-162 Lubicz;
  2. Gmina Lubicz, adres: ul. Toruńska 21, 87-162 Lubicz.

Współadministratorzy stanowią aparat pomocniczy do wykonywania zadań własnych Wójta Gminy Lubicz oraz zadań zleconych, wynikających z przepisów prawa lub na podstawie zawartych umów i porozumień. Celem współadministrowania jest uczestniczenie przez współadministratorów w podejmowaniu decyzji o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz zastosowanie wspólnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych zabezpieczenia danych osobowych. Z treścią uzgodnień dotyczących zasad współadministrowania możesz zapoznać się w Sekretariacie Urzędu Gminy.

Inspektor Ochrony Danych (IOD)

Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym możesz się skontaktować:

  • tradycyjną pocztą pod adresem: Urząd Gminy Lubicz, ul. Toruńska 21,
    87-162 Lubicz;
  • przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej dostępną na stronie: https://epuap.gov.pl;
  • poprzez e-mail: iod@lubicz.pl.

Z Inspektorem Ochrony Danych możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora i współadministratorów oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem.

Cele przetwarzania danych osobowych

Twoje dane osobowe będziemy przetwarzali w celu:

  • naliczania wysokości podatku od nieruchomości / rolnego / leśnego;
  • naliczania wysokości podatku od środków transportowych;
  • wydania postanowień / decyzji w sprawie ww. podatków;
  • wydawaniu decyzji dotyczących przysługujących ulg i zwolnień podatkowych;
  • poboru i zwrotu ww. podatków;
  • windykacji niezapłaconych podatków zgodnie ustawą o postępowaniu egzekucyjnym
    w administracji;
  • wydania zaświadczenia, zgodnego z wnioskiem, dotyczącego opłacania podatku rolnego / leśnego / od nieruchomości,
  • wydania zaświadczenia o figurowaniu bądź niefigurowaniu w ewidencji  podatku rolnego / leśnego / od nieruchomości.

Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO) w związku z:

  • ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa;
  • ustawą z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych;
  • ustawą z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym;
  • ustawą z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym;
  • ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Czy podanie danych jest obowiązkowe?

Podanie danych jest wymogiem ustawowym.

Okres przechowywania danych osobowych

Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres 10 lat, zgodnie z ustawą o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami danych mogą być podmioty świadczące na rzecz administratora usługi serwisu, rozwoju i utrzymania systemów informatycznych, kurierzy, operatorzy pocztowi, kancelarie prawne. W razie takiej konieczności, dane osobowe mogą być przez nas udostępniane także podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.

Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych

Każdej osobie, której dane przetwarzamy przysługują następujące prawa:

  • prawo dostępu do danych osobowych;
  • prawo żądania sprostowania danych osobowych;
  • prawo żądania usunięcia danych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa; 
  • prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, z zastrzeżeniem, że wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania danych nie wpływa na tok i wynik procedur podatkowych.

Aby skorzystać z powyższych praw, skontaktuj się bezpośrednio z nami lub naszym  Inspektorem Ochrony Danych (dane kontaktowe powyżej).

Prawo wniesienia skargi

Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeżeli uznasz, że przetwarzając Twoje dane osobowe naruszamy przepisy RODO.

Przekazywanie danych do państwa trzeciego

Twoje dane osobowe nie będą przekazane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Decyzje dotyczące Twojej osoby nie będą podejmowane w sposób wyłącznie zautomatyzowany, w tym Twoje dane nie będą poddawane profilowaniu.

Metryka

  • opublikował: Podatki Gmina Lubicz
    data publikacji: 2019-08-28 10:01
  • zmodyfikował: Podatki Gmina Lubicz
    ostatnia modyfikacja: 2019-10-24 08:18

drukuj całą stronę

Opis strony

redaguje: Barbara Wiertel, Referat Organizacyjny, Urząd Gminy Lubicz, ul. Toruńska 21, tel. (056) 678-21-28, fax: (056) 678-21-22, e-mail: bip@lubicz.pl

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 12093
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2019-10-24 08:18

Odnośniki

Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Fotokod

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka
-- w całym serwisie

Menu

Intranet

Zaloguj się

Urząd Gminy Lubicz

Lubicz Dolny, ul. Toruńska 21, 87-162 Lubicz

Dane kontaktowe

tel. (56) 621-21-00, (56) 621-21-01

Godziny urzędowania

poniedziałek, środa, czwartek: 7:00 - 15:00,

wtorek: 7:00 - 18:00

piątek: 7:00 - 14:00

Odnośniki

Metryka strony BIP

Licznik odwiedzin strony BIP: 3623958
Ostatnia aktualizacja strony BIP: 2019-11-18 14:52

Stopka strony