Odnośniki
Intranet
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Najbliższe wydarzenia
Przejdź do: www.lubicz.pl
Treść strony
INFORMACJA DOTYCZACA JAK ZŁOŻYĆ WNIOSEK O ZAPEWNIENIE TŁUMACZA JĘZYKA MIGOWEGO W URZĘDZIE GMINY LUBICZ
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. 2017.poz. 1824) osobom doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się Wójt Gminy Lubicz zapewnia prawo do:
1) załatwienia sprawy urzędowej przy wsparciu „osoby przybranej”.
Zgodnie z ustawą osobą przybraną może być każda osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia i udzielenia pomocy w załatwieniu spraw w gminie.
Ustawa wyklucza udział osoby przybranej w sytuacjach, które wypełniają przesłanki określone w ustawie o ochronie informacji niejawnych.
Gmina nie wymaga od osoby przybranej dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy) lub SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych).
2) nieograniczonego kontaktu z Gminą Lubicz za pośrednictwem wszelkich środków wspierających komunikowanie się
– korzystanie z poczty elektronicznej: info@lubicz.pl
– korzystanie z elektronicznej skrzynki podawczej: EPUAP
– korzystanie ze strony internetowej: www.lubicz.pl
– kontakt telefoniczny – Biuro Obsługi Klienta: 56 621 21 40
3) skorzystanie z usługi komunikowania się poprzez tłumacza języka migowego
Gmina Lubicz zapewnia dostęp do tłumacza PJM. Potrzebę pomocy tłumacza należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Korzystanie z pomocy tłumacza jest dla klienta gminy (osoby uprawnionej) całkowicie bezpłatne.
Zgłoszenia można dokonać:
1) poprzez wypełnienie wniosku i przesłanie go do Gminy Lubicz pocztą, mailem lub przez EPUAP;
2) poprzez przesłanie pocztą, mailem lub przez EPUAP innego formularza, o ile zawiera wszystkie dane i informacje niezbędne do realizacji świadczenia:
– termin udzielenia świadczenia;
– informacja dotycząca wybranej metody komunikowania się;
– określenie rodzaju sprawy;
– dane wnioskodawcy i ewentualnie osoby przybranej.
3) telefonicznie za pośrednictwem osoby słyszącej pod numerem telefonu 56 621 21 40 przez e-mail: info@lubicz.pl
W zgłoszeniu należy wskazać rodzaj sprawy jaką chcemy załatwić w urzędzie. Urząd po dokonaniu zgłoszenia zapewni obsługę osoby uprawnionej w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym. W przypadku braku możliwości realizacji takiego świadczenia, zawiadomi osobę uprawnioną, podając uzasadnienie i wyznaczając jednocześnie możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując inną formę realizacji uprawnień. W kontaktach z Gminą osoba uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej. Osoba przybrana jest to osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osoba uprawnioną i udzielania jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2021-06-29 16:50
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2021-06-29 16:54
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2021-06-29 16:54
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2021-06-29 16:52