INFORMACJA DOTYCZACA JAK ZŁOŻYĆ WNIOSEK O ZAPEWNIENIE TŁUMACZA JĘZYKA MIGOWEGO W URZĘDZIE GMINY LUBICZ
Wniosek o zapewnienie usługi tłumacza języka migowego zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 2017, poz. 1824, 583,830) osobom doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się Wójt Gminy Lubicz zapewnia prawo do:
1) załatwienia sprawy urzędowej przy wsparciu „osoby przybranej”
Zgodnie z w/w ustawy osobą przybraną może być każda osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia i udzielenia pomocy w załatwieniu spraw w Gminie.
Ustawa wyklucza udział osoby przybranej w sytuacjach, które wynikają z ograniczeń wyłącznie ze względu na zasady określone w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r.poz.742, 749). Gmina nie wymaga od osoby przybranej dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy) lub SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych).
2) nieograniczonego kontaktu z Gminą za pośrednictwem wszelkich środków wspierających komunikowanie się
– korzystanie z poczty elektronicznej info@lubicz.pl
– korzystanie z elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP na adres: /5f5cvll25v/SkrytkaESP
– korzystanie ze strony internetowej www.lubicz.pl
– kontakt telefoniczny – Biuro Obsługi Klienta 56 621 21 40
3) skorzystanie z usługi komunikowania się poprzez tłumacza języka migowego
Gmina Lubicz zapewnia dostęp do tłumacza PJM. Potrzebę pomocy tłumacza należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Korzystanie z pomocy tłumacza jest dla osoby uprawnionej całkowicie bezpłatne.
Zgłoszenia można dokonać:
- poprzez wypełnienie wniosku i przesłanie go do Gminy Lubicz pocztą, mailem lub przez EPUAP;
- poprzez przesłanie pocztą, mailem lub przez EPUAP innego formularza, o ile zawiera wszystkie dane i informacje niezbędne do realizacji świadczenia:
– termin udzielenia świadczenia;
– informacja dotycząca wybranej metody komunikowania się;
– określenie rodzaju sprawy;
– dane wnioskodawcy i ewentualnie osoby przybranej.
- telefonicznie za pośrednictwem osoby słyszącej pod numerem telefonu 56 621 21 40 przez e-mail: info@lubicz.pl
W zgłoszeniu należy wskazać rodzaj sprawy jaką chcemy załatwić w urzędzie. Urząd po dokonaniu zgłoszenia zapewni obsługę osoby uprawnionej w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym. W przypadku braku możliwości realizacji takiego świadczenia, zawiadomi osobę uprawnioną, podając uzasadnienie i wyznaczając jednocześnie możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując inną formę realizacji uprawnień. W kontaktach z Gminą osoba uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej. Osoba przybrana jest to osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielania jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2021-06-29 16:50
- zmodyfikował: Administrator Systemuostatnia modyfikacja: 2023-04-17 12:48
Wniosek o zapewnienie języka migowego
Metryka
- opublikował: Anna Szatkowskadata publikacji: 2022-12-22 13:28
Metryka
- opublikował: Anna Szatkowskadata publikacji: 2022-12-22 13:28
Metryka
- opublikował: Anna Szatkowskadata publikacji: 2022-12-22 13:25