Zarządzenie Nr FIN.0151-25/08 Wójta Gminy Lubicz z dnia 14 listopada 2008r. w sprawie przyjęcia projektu budżetu Gminy Lubicz na 2009r.
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2008-11-25 07:46
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2008-11-25 07:46
Uchwała Nr 51/2008 Składu Orzekajacego Nr 4 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 9 grudnia 2008r. w sprawie wydania opinii o projekcie budżetu na 2009 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Gminy Lubicz
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2009-01-07 09:20
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2009-01-07 09:21
Uchwała Nr 51a/2008 Składu Orzekajacego Nr 4 Regionalnej In\zby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 9 grudnia 2008r. w sprawie wydania opinii o mozliwości sfinansowania deficytu budżetu oraz prawidłowości dołączonej do projektu uchwały budżetowej prognozy kwoty długu Gminy Lubicz
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2009-01-07 09:15
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2009-01-07 09:15
UCHWAŁA NR XXVII/293/08
RADY GMINY LUBICZ
z dnia 30 grudnia 2008r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lubicz na rok 2009
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt.4, pkt.9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 184 ust.2 pkt.3, art. 188 ust.2 pkt.3 i art. 195 ust.2 ustawy z 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz.2104 ze zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Dochody budżetu Gminy ogółem w wysokości ………….…..41.841.844 zł
(zgodnie z załącznikiem nr 1)
z tego:
1) dochody własne w wysokości .......................................................22.849.890 zł
2) dotacje celowe w wysokości ….....................................................5.663.610 zł
3) subwencje w wysokości ……………………..………………….13.328.344 zł
2. Dokonuje się podziału dochodów ogółem na:
1) dochody majątkowe w wysokości ..................................................1.510.000 zł
z tego:
a) dochody ze sprzedaży majątku w wysokości.......................................1.500.000 zł
b) dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania
wieczystego w prawo własności w wysokości..........................................10.000 zł
2)) dochody bieżące w wysokości ………………………………………...40.331.844 zł
3. Wydatki budżetu gminy w wysokości …………............................44.459.344 zł
(zgodnie z załącznikiem nr 2)
z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości ……………….………..…......................39.687.944.zł
w tym:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń
w wysokości………………………………………..….……………17.802.721 zł
b) dotacje z budżetu w wysokości ………………………......................2.118.259 zł
c) obsługa długu w wysokości ……………………………....................1.200.000 zł
d) poręczenia i gwarancje w wysokości ………….…………....................230.585 zł
2) wydatki majątkowe w wysokości …………………………..….…..……4.771.400 zł
z tego:
a) wydatki na inwestycje i na zakupy inwestycyjne………….………....….3.808.400 zł
b) dotacja na realizację inwestycji na podstawie porozumienia
między jst (udział własny gminy)..................................................................963.000 zł.
4. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009-2011, zgodnie z załącznikiem nr 3.
5. Plan wydatków majątkowych realizowanych przez Gminę w wysokości 4.771.400 zł.
Wykaz wydatków majątkowych realizowanych z wydatków budżetu Gminy Lubicz na 2009 rok stanowi załącznik nr 4.
6. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 3.474,5 tys zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 2.1. Deficyt budżetu Gminy w wysokości 2.617.500 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z kredytu.
2. Przychody budżetu w wysokości 4.907.644 zł, rozchody w wysokości 2.290.144 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 3. W budżecie tworzy się rezerwę celową w wysokości 325.000 zł, z przeznaczeniem na n/w wydatki bieżące:
1) skutki podwyżek dla nauczycieli – 300.000 zł,
2)) zarządzanie kryzysowe – 25.000 zł.
§ 4.1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 5.132.010 zł, zgodnie z załącznikami nr 7 i 8.
2. Dochody, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa, związane z realizacją zadań, o których mowa w ust.1 w wysokości 50.800 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
3. Wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego (udział własny gminy) w wysokości 963.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 5. Ustala się dochody w kwocie 145.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 145.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 6. 1. Plan przychodów i wydatków dla zakładu budżetowego – Przedszkola Publicznego w Lubiczu Górnym:
1) przychody – 934.140 zł,
2) wydatki - 934.140 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 11.
2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek
budżetowych:
1) stan środków pieniężnych na początek roku – 5.025 zł,
2) dochody – 269.015 zł,
3) wydatki - 269.000 zł,
4) stan środków pieniężnych na koniec roku – 5.040 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 7.1.Dotacje podmiotowe dla:
1) Przedszkola Publicznego w Lubiczu Górnym w wysokości 677.390 zł,
2) działających na terenie gminy niepublicznych przedszkoli w wysokości 923.729 zł,
3) Gminnej Biblioteki Publicznej w Lubiczu w wysokości 350.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 13.
2. Dotacje celowe na zadania własne Gminy realizowane przez podmioty należące i nie należące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 167.140 zł, zgodnie z załącznikiem nr 14.
§ 8. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) stan środków pieniężnych na początek roku – 120.000 zł,
2) przychody – 160.000 zł,
3) wydatki – 280.000 zł,
4) stan środków pieniężnych na koniec roku – 0,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 15.
§ 9. Limity zobowiązań z tytułu kredytów zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 3.500.000 zł,
2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 2.290.144 zł,
3) sfinansowanie deficytu w kwocie 2.617.500 zł.
§ 10. Upoważnia się Wójta Gminy do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 3.500.000 zł,
2) zaciągania zobowiązań :
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załącznikach nr 3 i nr 5,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku,
3) dokonywania zmian w planie wydatków bieżących, z wyłączeniem:
- przeniesień wydatków między działami,
- zmian w wysokości limitów na dotacje z budżetu gminy,
- wprowadzania planu wydatków na nowe zadania,
4) przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§ 11. Na 2009 rok nie planuje się wydatków z tytułu umów w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.
§ 12. Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłat gminy na koniec 2009 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 16.
§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.
§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2009-01-07 09:08
- zmodyfikował: brak informacjiostatnia modyfikacja: 2009-01-07 10:16
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2009-01-07 07:56