Regularnie pozbywamy się azbestu - 2018r.
W 2018 roku w gminie Lubicz zdemontowano azbest z 24 posesji. Na jego unieszkodliwienie gmina pozyskała dla mieszkańców 70 proc. dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a pozostałą część kosztów pokryła z własnego budżetu.
Co roku gmina Lubicz pozyskuje dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest. W 2018 roku zadanie to zostało dofinansowane przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu w 70 proc., kwotą 18 870,34 zł. Pozostałą część w wysokości 8 087,29 zł pokryła Gmina Lubicz.
Całkowity koszt przedsięwzięcia wyniósł 26 957,63 zł.
W ramach zadania zutylizowano wyroby zawierające azbest z 24 posesji. Osiągnięty efekt ekologiczny wyniósł 59,447 Mg, co stanowi około 3 962 m² zdemontowanego pokrycia dachowego.
Osoby nieujęte w bazie azbestowej, czyli takie, które nie mogły skorzystać z dofinansowania WFOŚiGW, mogą otrzymać dotację z budżetu gminy w wysokości do 50 proc. refundacji poniesionych kosztów kwalifikowanych potwierdzonych rachunkami jednak nie więcej niż 3 000 zł.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2019-01-15 09:08
- zmodyfikował: Sylwia Ostrowskaostatnia modyfikacja: 2022-05-26 11:03