Regularnie pozbywamy się azbestu - 2017r.
W 2017 roku w gminie Lubicz zdemontowano azbest z 32 posesji. Na jego unieszkodliwienie gmina pozyskała dla mieszkańców 70 proc. dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a pozostałą część kosztów pokryła z własnego budżetu.
Co roku gmina Lubicz pozyskuje dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest. W 2017 roku zadanie to zostało dofinansowane przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu w 70 proc., kwotą 19 763,20 zł. Pozostałą część w wysokości 8 469,94 zł pokrył Urząd Gminy Lubicz.
Całkowity koszt przedsięwzięcia wyniósł 28 233,14 zł.
W ramach zadania zutylizowano wyroby zawierające azbest z 27 posesji. Osiągnięty efekt ekologiczny wyniósł 65,716 Mg, co stanowi około 3 861 m² zdemontowanego pokrycia dachowego.
Osoby nieujęte w bazie azbestowej, czyli takie, które nie mogły skorzystać z dofinansowania WFOŚiGW, otrzymały dotację z budżetu gminy w wysokości do 50 proc. refundacji poniesionych kosztów (1 726,61 zł). Dzięki temu zdemontowano, przetransportowano oraz zutylizowano wyroby zawierające azbest z kolejnych pięciu posesji w naszej gminie, a osiągnięty efekt ekologiczny wyniósł 11,237 Mg. Stanowi to około 1 007 m² zdemontowanego pokrycia dachowego.
Łącznie w 2017 roku zdemontowano azbest z 32 posesji. Ogółem osiągnięty efekt ekologiczny wyniósł 76,953 Mg, czyli około 4 868 m² płyt azbestowych.
Metryka
- opublikował: Kamila Mrózdata publikacji: 2018-01-03 09:09
- zmodyfikował: Sylwia Ostrowskaostatnia modyfikacja: 2022-05-26 13:07