Wydanie dowodu osobistego |
Podstawa prawna Przy składaniu wniosku jest wymagana obecność osoby małoletniej, jeżeli ukończyła 5 lat. 2. Fotografia załączana do wniosku o wydanie dowodu osobistego musi być:
II. Pobieranie odcisków palców: III. Wzór podpisu: IV. Okres ważności dowodu osobistego: V. Składanie wniosku o dowód osobisty w przypadku choroby, niepełnosprawności lub innej przeszkody: VI. Warstwa elektroniczna dowodu osobistego: VII. Kody do certyfikatów: VIII. Wymagane opłaty IX. Tryb realizacji i terminy odbioru X. Odmowa wydania dowodu osobistego XI. Tryb odwoławczy |
XII. Odbiór dowodu osobistego
- Dowód osobisty odbiera się osobiście. Osoba odbierająca nowy dowód osobisty przedkłada dotychczasowy dowód osobisty, o ile nie została zgłoszona jego utrata.
- Dowód osobisty osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych odbiera rodzic albo opiekun, a dowód osobisty osoby posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych odbiera osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego, rodzic albo kurator. Dowód osobisty może również odebrać rodzic, który nie składał wniosku o wydanie dowodu osobistego.
- Odbiór dowodu osobistego wydanego osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych albo posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych wymaga obecności tej osoby, z wyjątkiem osoby, która: nie ukończyła 5. roku życia lub ukończyła 5. rok życia i nie ukończyła 12. roku życia, jeżeli osoba ta była obecna przy składaniu wniosku w siedzibie organu gminy.
- Odbioru dowodu osobistego może dokonać pełnomocnik, składając pełnomocnictwo szczególne do dokonania tej czynności, w przypadku gdy: wniosek o wydanie dowodu osobistego został złożony w trybie art. 26 ust. 1 ustawy o dowodach osobistych lub osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego powiadomi organ gminy o niemożności osobistego odebrania dowodu osobistego z powodu choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody, która powstała po dniu złożenia tego wniosku.
Przyjmowanie wniosków i odbiór dowodów osobistych:
Dowody Osobiste – Urząd Gminy Lubicz ul. Toruńska 24 – pokój nr 5, I piętro
Tel. 56 674 40 13
E-mail: dowody@lubicz.pl