Uchwały Rady Gminy Lubicz
Uchwały Rady Gminy Lubicz w sprawie "Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Lubicz na lata 2013 - 2032"
UCHWAŁA RADY GMINY LUBICZ
w sprawie przyjęcia regulaminu dofinansowania zadań z zakresu demontażu, transportu i utylizacji wyrobów azbestowych z obszaru Gminy Lubicz z wykorzystaniem środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ToruniuRegularnie pozbywamy się azbestu - efekt ekologiczny 2024r.
Regularnie pozbywamy się azbestu - podsumowanie efekt ekologiczny w latach 2019 - 2023.
Regularnie pozbywamy się azbestu - efekt ekologiczny 2022 r.
Regularnie pozbywamy się azbestu - 2021r.
Regularnie pozbywamy się azbestu
Regularnie pozbywamy się azbestu – przedsięwzięcie dofinansowywane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu (Azbest 2019 - 2020)
Regularnie pozbywamy się azbestu - efekt ekologiczny 2019 r.
Regularnie pozbywamy się azbestu - 2018r.
W 2018 roku w gminie Lubicz zdemontowano azbest z 24 posesji. Na jego unieszkodliwienie gmina pozyskała dla mieszkańców 70 proc. dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a pozostałą część kosztów pokryła z własnego budżetu.
Co roku gmina Lubicz pozyskuje dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest. W 2018 roku zadanie to zostało dofinansowane przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu w 70 proc., kwotą 18 870,34 zł. Pozostałą część w wysokości 8 087,29 zł pokryła Gmina Lubicz.
Całkowity koszt przedsięwzięcia wyniósł 26 957,63 zł.
W ramach zadania zutylizowano wyroby zawierające azbest z 24 posesji. Osiągnięty efekt ekologiczny wyniósł 59,447 Mg, co stanowi około 3 962 m² zdemontowanego pokrycia dachowego.
Osoby nieujęte w bazie azbestowej, czyli takie, które nie mogły skorzystać z dofinansowania WFOŚiGW, mogą otrzymać dotację z budżetu gminy w wysokości do 50 proc. refundacji poniesionych kosztów kwalifikowanych potwierdzonych rachunkami jednak nie więcej niż 3 000 zł.
Regularnie pozbywamy się azbestu - 2017r.
W 2017 roku w gminie Lubicz zdemontowano azbest z 32 posesji. Na jego unieszkodliwienie gmina pozyskała dla mieszkańców 70 proc. dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a pozostałą część kosztów pokryła z własnego budżetu.
Informacja o efekcie ekologicznym za rok 2016 r.
Prawie 36 tys. zł dofinansowania gmina Lubicz otrzymała na unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest. Skorzystali z tego mieszkańcy.
Dofinansowanie, dokładnie 35 458,41 zł na zadanie „Demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Lubicz” urząd pozyskał z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
Kwota ta w całości została wykorzystana na usunięcie z 16 posesji płyt azbestowych z demontażem oraz z 13 bez demontażu.
Gmina Lubicz osiągnęła efekt ekologiczny - 82,326 Mg unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest.
1.12.2016 r.
Informacja o utylizacji wyrobów azbestowych z terenu gminy Lubicz w roku 2015
W roku 2015 gmina Lubicz uzyskała i w całości wykorzystała dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zadanie pn. „Demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Lubicz”.
Kwota dofinansowania wyniosła 53.462,76 zł. W ramach tej kwoty zdjęto z budynków i poddano utylizacji wyroby azbestowe z 16 posesji, natomiast odebrano zdjęte przez właścicieli posesji i poddano utylizacji wyroby azbestowe z 13 posesji. Dzięki tym działaniom gmina osiągnęła efekt ekologiczny w postaci mniejszej o 65,839 T ilości materiałów zawierających azbest.