Biuletyn Informacji Publicznej
URZĄD GMINY LUBICZ

Wyszukiwarka

Odnośniki

Intranet

Zaloguj się
:
:

Kalendarium

« poprzedni miesiącmarzec 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.lubicz.pl

Treść strony


Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

jest podstawowym dokumentem, który zgodnie z art. 6m ust. 1 i 11 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1469 z późn. zm.)  właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć do Wójta Gminy Lubicz. 

  • Nowi mieszkańcy Gminy Lubicz,  mają obowiązek złożyć deklarację dotyczącą gospodarki odpadami w ciągu 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości,
  • w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć nową deklarację w  terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości należna jest za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.

Deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi podpisuje:

  • współwłaściciel (posiadający pełnomocnictwo reprezentowania wszystkich współwłaścicieli),
  • wszyscy współwłaściciele,
  • umocowany zarządca,
  • pełnomocnik posiadający pełnomocnictwo do podpisywania,
  • zarząd wspólnoty,
  • inny podmiot uprawniony do działania w imieniu wspólnot mieszkaniowych, spółdzielni.

UWAGA: Za treść deklaracji i dane w niej zawarte odpowiada wspólnota mieszkaniowa, a nie osoba, która ją podpisała w imieniu wspólnoty.
W przypadku, gdy deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest podpisana przez pełnomocnika podatnika należy pamiętać, iż pełnomocnictwo składane jest na formularzu zgodnym z obowiązującymi przepisami prawa. Z chwilą złożenia pełnomocnictwa powstaje obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej na rachunek bankowy właściwy dla Urzędu Gminy.

Deklarację należy złożyć:

  • w siedzibie Urzędu Gminy Lubicz,
  • przesłać drogą pocztową na adres: 87-162 Lubicz, ul. Toruńska 21,
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej, z wykorzystaniem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP. Złożone deklaracje elektroniczne w każdym przypadku opatrzone muszą być:
    • bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu przepisów o  podpisie elektronicznym,
    • podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP w rozumieniu przepisów o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Niezłożenie deklaracji w terminie albo uzasadnionych wątpliwości, co do danych zawartych w złożonej deklaracji, Wójt Gminy Lubicz określa w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Brak uiszczonej z  tego tytułu opłaty będzie skutkował wszczęciem postępowania egzekucyjnego i  w  rezultacie windykacją komorniczą.

Druk deklaracji można pobrać ze strony internetowej lub w Urzędzie Gminy - Referat Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Dróg, pokój nr 5. W przypadku trudności z  prawidłowym wypełnieniem deklaracji zapraszamy do Urzędu w godzinach pracy lub prosimy o  kontakt telefoniczny (tel. 56 621 21 38).


Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Metryka

  • opublikował: Sylwia Ostrowska
    data publikacji: 2022-12-27 10:47
  • zmodyfikował: Sylwia Ostrowska
    ostatnia modyfikacja: 2023-12-29 08:06

« wstecz

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 38359
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2024-01-09 12:05:43