Podstawowe informacje o postępowaniu
Podział nieruchomości
Nazwa referatu: Referat Gospodarki Przestrzennej
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2021 r. poz. 1899)
- Rzporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz.U. Nr 268 poz. 2663)
Wymagane dokumenty:
Etap pierwszy :
- wstępny projekt podziału,
- dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (odpis z księgi wieczystej lub oświadczenie złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej założonej dla nieruchomości objętej wnioskiem o podział),
- wypis z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów),
- kopia mapy katastralnej (ewidencyjnej)
- decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu jeżeli była dla nieruchomości wydana i pozostaje w obrocie prawnym)
Etap drugi :
- protokół z przyjęcia granic nieruchomości do podziału,
- wykaz zmian gruntowych,
- wykaz synchronizacyjny jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,
- mapa z projektem podziału.
Opłata: Nie podlega opłacie skarbowej na podstawie art.2 ust.1 punkt 1 lit. „h” ustawy z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej
Termin załatwienia sprawy: Zgodnie z KPA, zależnie od tempa prac geodezyjnych między etapami
Tryb odwoławczy:
Etap pierwszy : zażalenie na postanowienie w ciągu 7 dni od daty jego otrzymania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Wójta Gminy
Etap drugi : odwołanie od decyzji w ciągu 14 dni od daty jej otrzymania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Wójta Gminy
Dodatkowe informacje:
W postępowaniu występują niekiedy szczególne wypadki, w których tryb postępowania jest nieco odmienny, informacje zawarte tutaj dotyczą spraw typowych
Formularze: Brak
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Sławomir Szczęśniakdata wytworzenia: 2022-03-06
- opublikował: Sławomir Szczęśniakdata publikacji: 2003-06-14 22:17
- zmodyfikował: Sławomir Szczęśniakostatnia modyfikacja: 2022-05-24 16:19
Rejestr zmian
- 12.01.2005 r. - zmiana nazwy referatu prowadzącego sprawę
- 11.04.2008 r. - zmiana podstawy prawnej, wwymaganych dokumentów i informacji o opłacie skarbowej
- zmieniono 2022-03-06 10:18 przez Sławomir Szczęśniak
- zmieniono 2022-03-06 10:19 przez Sławomir Szczęśniak: Aktualizacja informacji
- zmieniono 2022-05-24 16:09 przez Sławomir Szczęśniak
- zmieniono 2022-05-24 16:14 przez Sławomir Szczęśniak
- zmieniono 2022-05-24 16:14 przez Sławomir Szczęśniak
- zmieniono 2022-05-24 16:17 przez Sławomir Szczęśniak
- zmieniono 2022-05-24 16:19 przez Sławomir Szczęśniak