Uchwała Nr III /32/02 Rady Gminy Lubicz z dnia 30 grudnia 2002r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lubicz na 2003 rok.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4 , pkt 9 lit.”d” i pkt 10 ustawy o samorządzie gminnym (j.t.Dz.U.z 2001r. Nr 142,poz.1591 ze zm.), art.122, art. 124 , art.128 ust.2 pkt 1 ustawy o finansach publicznych (Dz.U. Nr 155 poz.1014 ze zm.) Rada Gminy Lubicz uchwala, co następuje:
§ 1.
1. Ustala się dochody budżetu w wysokości: 24.873.251 zł (zgodnie z zał. Nr 1) z tego: a)dochody własne: 14.172.240 zł b)dotacje celowe: 1.806.923 zł c)subwencja ogólna: 8.894.088 zł
2. Ustala się wydatki budżetu w wysokości: 25.025.351 zł (zgodnie z zał.Nr 2) z tego: a)wydatki bieżące w wysokości: 22.768.651 zł w tym: -wynagrodzenia w wysokości: 9.093.132 zł -pochodne od wynagrodzeń w wysokości: 2.054.294 zł -dotacje z budżetu w wysokości: 2.040.736 zł -obsługa długu w wysokości: 880.000 zł b)wydatki majątkowe w wysokości: 2.256.700 zł w tym: -wydatki inwestycyjne i na zakupy inwestycyjne: 2.256.700 zł
3. Ustala się plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w wysokości 1.482.073 zł (zgodnie z załącznikami nr 1a i 2a)
4. Ustala się dochody, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa, związane z realizacją zadań, o których mowa w pkt.3, w wysokości 31.000 zł (zgodnie z załącznikiem nr 1b)
5. Ustala się dochody i wydatki w wysokości 22.050 zł, związane z realizacją zadań z zakresu prawa budowlanego na podstawie porozumienia ze Starostwem Powiatowym w Toruniu.
§2.
Ustala się deficyt budżetu w wysokości 152.100 zł (zgodnie z załącznikiem nr 3)
§3.
Źródłem pokrycia deficytu jest pożyczka z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
§4.
Spłaty zobowiązań długoterminowych wg źródeł i kwot określa zał. Nr 3.
§5.
Określa się wykaz inwestycji realizowanych przez gminę zgodnie z zał. Nr 4.
§6.
Określa się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne zgodnie z zał. Nr 5.
§ 7.
Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 130.000 zł i wydatki na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 130.000 zł.
§ 8.
Ustala się plany przychodów i wydatków: - zakładów budżetowych (zg. z zał. Nr 6), - gospodarstw pomocniczych jedn.budżet. (zg.z zał.Nr 7) - środków specjalnych (zg. z zał.Nr 8).
§ 9.
Określa się plan przychodów i wydatków Gm. Fund.Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z zał. Nr 9.
§ 10.
Prognozuje się łączną kwotę długu na koniec roku budżetowego zgodnie z zał. Nr 10 i 11.
§ 11.
Ustala się wielkość dotacji z budżetu gminy na realizację zadań własnych gminy, zleconych do realizacji podmiotom nie zaliczonych do sektora finansów publicznych w wysokości 117.500 zł.
§ 12.
Ustala się kwoty dotacji przedmiotowych kalkulowane według stawek jednostkowych:
1. dla zakładu budżetowego Przedszkole Publiczne w Lubiczu w wysokości 433.144 zł na realizację podstawy programowej,
2. dla Gospodarstwa Pomocniczego przy Urzędzie Gminy Lubicz w wysokości 1.276.492 zł, z tego: a)na utrzymanie dróg gminnych – 1.005.545 zł b)na zbieranie, magazynowanie i transport odpadów komunalnych – 154.828 zł c)na utrzymanie gminnych budynków i lokali mieszkalnych – 116.119 zł.
§ 13.
Ustala się dotację dla instytucji kultury w wysokości 213.600 zł.
§ 14.
Upoważnia się Wójta Gminy do: - zaciągania kredytów na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru budżetu do wysokości 500.000 zł. - dokonywania zmian w planie wydatków bieżących i majątkowych, między rozdziałami i paragrafami w ramach działów.
§ 15.
Ustala się kwotę 300.000 zł, do wysokości której Wójt Gminy może samodzielnie zaciągać zobowiązania przekraczające kwotę określoną uchwałą budżetową w zakresie wydatków bieżących
§ 16.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 17.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003r. Uchwała podlega również ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.