OŚW.7624-8(13)/08
DECYZJA
Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zmianami), art. 46. 1 pkt. 1, art. 46 a, ust. 1 i 7 pkt 4; art. 56 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo Ochrony Środowiska (Dz.U. z 2008 r., nr 25, poz. 150) oraz upoważnienia Wójta Gminy Lubicz – decyzja nr ORG-0153-8/05 z dnia 08.05.2008 r., przez „Z&Z Złomańczuk” Sp z o.o. ul. Kusocińskiego 3, 87-100 Toruń, o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na korzystanie ze środowiska dla realizacji przedsięwzięcia polegającego na budowie salonu sprzedaży samochodów osobowych z częścią serwisową i biurowo-socjalną oraz budynku magazynowego w miejscowości Lubicz Dolny na terenie działek nr 254/4, 254/9 obręb Lubicz Dolny, Gmina Lubicz.
Określam
Dla „Z&Z Złomańczuk” Sp z o.o. ul. Kusocińskiego 3, 87-100 Toruń, w związku z realizacją przedsięwzięcia polegającego na budowie salonu sprzedaży samochodów osobowych z częścią serwisową i biurowo-socjalną oraz budynku magazynowego w miejscowości Lubicz Dolny na terenie działek nr 254/4, 254/9 obręb Lubicz Dolny, Gmina Lubicz.
warunki środowiskowe korzystania ze środowiska naturalnego polegające na:
I. Rodzaj i miejsce realizacji przedsięwzięcia
- teren działek nr 254/4, 254/9 obręb Lubicz Dolny, przedsięwzięcie polegać będzie na budowie salonu sprzedaży samochodów osobowych z częścią serwisową i biurowo-socjalną oraz budynku magazynowego
• Informacja o planowanym przedsięwzięciu:
planowana inwestycja polegać będzie na budowie salonu sprzedaży samochodów osobowych z częścią serwisową i biurowo-socjalną oraz budynku magazynowego w miejscowości Lubicz Dolny przez „Z&Z Złomańczuk” Sp z o.o. ul. Kusocińskiego 3, 87-100 Toruń
• Skala:
przedsięwzięcie obejmować będzie na budowie salonu sprzedaży samochodów osobowych, punktu serwisowego oraz budynku socjalno-biurowego. Na terenie serwisu przewiduje się lokalizację 8-iu stanowisk naprawczych, 1-go stanowiska diagnostycznego, 2-óch stanowisk przygotowania (mysie ręczne, konserwacja), 1-go stanowiska przygotowania do sprzedaży. Przewiduje się obsługę 40 pojazdów w ciągu doby.
Przewiduje się budowę magazynu przeznaczonego do przechowywania opon letnich i zimowych oraz odpadów. Powierzchnia przeznaczona pod inwestycję wyniesie 9495 m2, w tym powierzchnia zabudowy wyniesie 2295 m2.
I a. Rodzaj technologii robót przy realizacji przedsięwzięcia
Budynek w konstrukcji lekkiej niepodpiwniczony, roboty ziemne będą tylko w ograniczonym zakresie (wykonanie ław fundamentowych i fundamentów).
Sprzęt: koparko-ładowarka, samochody samowyładowawcze, dźwig. Gotowe konstrukcje metalowe montowane na placu budowy.
II. Warunki wykorzystania terenu w fazie realizacji, eksploatacji, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony cennych wartości przyrodniczych, zasobów naturalnych oraz ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich.
1. Zakresie gospodarki odpadami:
• posiadacz odpadów zgodnie z Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 o odpadach (Dz.U. z 2001 r., Nr 62, poz. 628) zobowiązany jest do postępowania z nimi w sposób zgodny z obowiązującym gminnym planem gospodarki odpadami
• wytwórca powinien prowadzić takie działania, aby zapobiegać powstaniu odpadów lub ograniczać ich ilość i negatywne oddziaływania na środowisko
• jeżeli nie uda się zapobiec powstawaniu odpadów wytwórca obowiązany jest zapewnić zgodny z zasadami ochrony środowiska odzysk odpadów u źródła
• inwestor zobowiązany jest do uzyskania pozwolenia w zakresie wytwarzania odpadów, zgodnie z art. 17 w/w. ustawy, a ich magazynowanie winno spełniać warnki określone w decyzji właściwego organu.
2. W zakresie ochrony przyrody
• na terenie planowanej inwestycji nie występują obszary chronionego krajobrazu „Obszar Doliny Drwęcy”, NATURA 2000
• brak jest również wpływu przedsięwzięcia na w/w obszary
• należy pozostawić istniejący drzewostan, należy również przewidzieć nasadzenia zieleni średnio i wysokopiennej. Zieleń jest cennym elementem środowiska pozwoli ograniczyć hałas, poprawić mikroklimat i regulować stosunki wodne na danym terenie.
3. W zakresie gospodarki wodno-ściekowej
• skanalizować cały teren inwestycji z odprowadzeniem ścieków sanitarnych i technologicznych do kanalizacji gminnej
• uzyskać pozwolenie wodnoprawne na szczególne korzystanie z wód – wprowadzenie ścieków od wód lub do ziemi z terenu utwardzonego inwestycji do istniejącej kanalizacji deszczowej oraz pozwolenie na wprowadzenie ścieków technologicznych do kanalizacji gminnej
• ścieki technologiczne i deszczowe z terenów utwardzonych odprowadzenie do gruntu wymagają podczyszczenia w odpowiednim piaskowniku i separatorze
• ścieki z zanieczyszczonej powierzchni terenu inwestycji, ujęte w szczelnym, zamkniętym systemie kanalizacyjnym wprowadzone od wód i do ziemi, nie powinny zawierać substancji zanieczyszczonych w ilościach przekraczających 100mg/l zawiesin oraz 15mg/l węglowodorów ropopochodnych
4. W zakresie emisji zanieczyszczeń do powietrza i emisji hałasu
• dotrzymać dopuszczalnych poziomów emisji zanieczyszczeń do powietrza określonych w przepisach szczególnych
• dotrzymywać dopuszczalnych poziomów hałasu określonych w przepisach szczególnych
• eksploatacja zrealizowanego przedsięwzięcia nie powinna powodować przekroczenia standardów jakości środowiska poza terenem przewidzianym do realizacji przedsięwzięcia.
III. Wymagania dotyczące ochrony środowiska konieczne do uwzględnienia w
projekcie budowlanym
• przewidzieć i zabezpieczyć miejsca bezpiecznego gromadzenia magazynowania i składowania odpadów skupionych w trakcie eksploatacji przedsięwzięcia
• w czasie projektowania i realizacji inwestycji należy zapewnić rozwiązania technologiczne i techniczne w zakresie ochrony gruntu i wód podziemnych przed zanieczyszczeniem
IV. Wymogi w zakresie ograniczenia transgenicznego oddziaływania na środowisko w odniesieniu do przedsięwzięć, dla których prowadzono postępowanie dotyczące transgenicznego oddziaływania na środowisko
Nie dotyczy.
UZASADNIENIE
Zgodnie z art. 46 ust. 1 z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo Ochrony Środowiska (tekst jednolity Dz.U. z 2008 r. mr 25, poz. 150) w dniu 07.04.2008 r. wnioskiem złożonym przez Z&Z Złomańczuk” Sp z o.o. ul. Kusocińskiego 3, 87-100 Toruń zwrócono się do Wójta Gminy Lubicz a sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach korzystania ze środowiska naturalnego dla realizacji przedsięwzięcia polegającego na budowie salonu sprzedaży samochodów osobowych z częścią serwisową i biurowo-socjalną oraz budynku magazynowego w miejscowości Lubicz Dolny na terenie działek nr 254/4, 254/9 obręb Lubicz Dolny, Gmina Lubicz.
Zgodnie z procedurą Wójt Gminy Lubicz dnia 09.04.2008 r. pismem OŚW.7624-08(1)/08 zawiadomił strony postępowania o wszczęciu postępowania administracyjnego oraz o możliwości zapoznania się z aktami sprawy, uzyskania wyjaśnień, składani wniosków i zastrzeżeń. Dnia 09.04.2008 r. Wójt Gminy zwrócił się odpowiednimi pismami nr OŚW.7624-8(3)/08 i OŚW.7624-6(2)/08 do Starosty Powiatowego w Toruniu i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o wydanie opinii o zakresie i konieczności sporządzania raportu o oddziaływaniach na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na budowie salonu sprzedaży samochodów osobowych z częścią serwisową i biurowo-socjalną oraz oraz budynku magazynowego w miejscowości Lubicz Dolny na terenie działek nr 254/4, 254/9 obręb Lubicz Dolny, Gmina Lubicz.
Odpowiedzią były pisma Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego nr N/NZ-402-L-37-08 z dnia 02.05.2008 r., który zaopiniował, że dla przedmiotowej inwestycji nie jest konieczne sporządzenie raportu o oddziaływaniach na środowisko, oraz nr OS.III.7633-19/R/08 z dnia 21.04.2008 r. Starosty Toruńskiego, który zaopiniował pozytywnie obowiązek sporządzenia raportu dla w/w inwestycji. Uwzględniając te opinie Wójt Gminy dnia 07.05.2008 r. wydał postanowienie nr OŚW.7624-08(4)/08, w którym stwierdził konieczność sporządzenia raportu o oddziaływanie na środowisko dla w/w inwestycji. W dniu 09.05.2008 r. na powyższe postanowienie Z&Z Złomańczuk” Sp z o.o. złożył zażalenie wnosząc o odstąpienie od konieczności sporządzenia raportu. Pismem nr OŚW.7624-08(5)/08 z dnia 13.05.2008 r. Wójt przekazał do rozpoznania zażalenie wraz z aktami sprawy Samorządowemu Kolegium Odwoławczemu w Toruniu, zawiadomił o tym strony postępowania pismem nr OŚW.7624(6)/08 z dnia 13.05.2008 r. Z&Z Złomańczuk” Sp z o.o. korzystając z prawa strony postępowania dnia 16.05.2008 r. wycofał zażalenie na postanowienie nr OŚW.7624-08(4)/08 z dnia 07.05.2008 r. Następnie zgodnie z obowiązującą procedurą Wójt pismem nr OŚW.7624-08(7)/08 poinformował Samorządowe Kolegium Odwoławcze o cofnięciu zażalenia na postanowienie. SKO w Toruniu uwzględniło cofnięcie zażalenia i postanowieniem nr SKO-72-95/08 z dnia 29.05.2008 r. umorzyło postępowanie odwoławcze.
Zgodnie z nałożonym obowiązkiem sporządzenia raportu o oddziaływaniach na środowisko wnioskodawca przedłożył w dniu 13.06.2008 r. Na podstawie art. 53 ustawy – Prawo Ochrony Środowiska Wójt w drodze obwieszczenia nr OŚW.7624-8(10)/08 a dnia 16.06.2008 r. podał do wiadomości publicznej informację o możliwości składania wniosków i zastrzeżeń w związku z obowiązkiem sporządzenia raportu i wynikającym z tego udziału społeczeństwa w toczącym się postępowaniu. W przewidzianym ustawowo terminie 21 dni wpłynął do Wójta dnia 3.07.2008 r. wniosek Pana Tadeusza Krężel popierający realizacje inwestycji w zakresie określonym we wniosku inwestora oraz w raporcie. Wniosek został w całości uwzględniony w niniejszej decyzji. W toku prowadzonego postępowania organ prowadzący sprawę zwrócił się do upoważnionych organów o wydanie postanowień uzgadniających warunki korzystania ze środowiska naturalnego dla realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia. W odpowiedzi na powyższe wnioski o wydanie uzgodnień do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach upoważnione ograny tj Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny postanowieniem nr N/NZ-403-L-66-2008 z dnia 04.07.2008 r. oraz Starosta Toruński postanowieniem nr OŚ.III.7633-19/UZG/08 z dnia 10.07.2008 r. wydali stosowne uzgodnienia.
Mając powyższe na względzie orzeczono jak w sentencji.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach traci ważność po upływie czterech lat od dnia, w którym stała się ostateczna. Termin ważności decyzji może ulec wydłużeniu o dwa lata, jeżeli realizacja planowanego przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko przebiega etapowo oraz nie zmieniły się ustalenia określone w decyzji.
POUCZENIE
Od niniejszej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu, ul. Targowa 13/15, 87-100 Toruń, za pośrednictwem Wójta Gminy Lubicz w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Otrzymują strony postępowania:
1. „Z&Z Złomańczuk” Sp z o.o. ul. Kusocińskiego 3, 87-100 Toruń
2. pozostałe strony wg załącznika
3. a/a MR
Do wiadomości:
1. Starosta Toruński, ul Szosa Chełmińska 30/32, 87-100 Toruń
2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Toruniu, ul. Szosa Bydgoska 1,
87-100 Toruń
Załącznik nr 1
Charakterystyka przedsięwzięcia.
Rozpatrywany obszar lokalizacji położony jest w Gminie Lubicz. Na terenie projektowanego obiektu przewidywana jest sprzedaż samochodów osobowych. Pojazdy do sprzedaży będą przygotowane zgodnie z życzeniem klienta poprzez montaż wyposażenia dodatkowego typu alarmy, klimatyzację i inne. Samochód zarówno przed sprzedażą jaki i przed wykonaniem przeglądów będzie myty na stanowiskach myjni ręcznych (dwa stanowiska) w celu umożliwienia dokładnego obejrzenia stanu karoserii. Na tych stanowiskach wykonywane będą również konserwacje samochodów. W ramach usług gwarancyjnych i pogwarancyjnych na terenie stacji wykonywane będą przeglądy samochodów i naprawy w zakresie wymiany podzespołów w tym celu zaprojektowano 8stanowisk naprawczych, 1 stanowisko diagnostyczne, 1 stanowisko przygotowania do sprzedaży. Typowe procesy gwarancyjne to wymiana oleju i innych płynów, wymiana filtrów paliwa, oleju, powietrza, wymiana klocków hamulcowych i innych drobnych podzespołów ulegających zużyciu podczas eksploatacji.
Na stanowiskach będą również wykonywane większe prace naprawcze np. remont silnika czy skrzyni biegów oraz naprawy powypadkowe w zakresie mechaniki. Na terenie zakładu w chwili obecnej nie planuje się wykonywania napraw blacharsko-lakierniczych. Stacja wyposażona będzie w następujące urządzenia: podnośniki (8 szt.), kompresory, urządzenia diagnostyczne typu komputery, ręczne myjki ciśnieniowe (2 szt.) poza tym używane będą wkrętaki, klucze różnego rodzaju. Stacja prowadzić będzie wymianę ogumienia, a w celu przechowania sezonowego ogumienia klientów planowana jest budowa magazynu opon połączonego z magazynem odpadów – budynku nieogrzewanego, jednokondygnacyjnego. Przewidywana jest maksymalnie obsługa 40 pojazdów w ciągu doby w systemie dwuzmianowym.
Przewidywane zużycie:
1. wody na cele technologiczne – 6m3
2. wody na cele socjalno-bytowe i sanitarne – 6m3
3. energii elektrycznej 160kW
4. gazu 17x103m3 lub oleju – 50 MG/rok