BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>URZĄD GMINY LUBICZ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ URZĄD GMINY LUBICZ

  • Menu przedmiotowe »
  • Jak załatwić sprawę w urzędzie »
  • Zagospodarowanie przestrzenne i gospodarka nieruchomościami »
  • Rozgraniczenie nieruchomości »
redaguje: Sławomir Szczęśniak, Referat Gospodarki Przestrzennej, Urząd Gminy Lubicz, ul. Toruńska 21, tel. (056) 678-21-28, fax: (056) 678-21-22, e-mail: bip@lubicz.pl

Podstawowe informacje o postępowaniu

Rozgraniczanie nieruchomości 

Nazwa referatu: Referat Gospodarki Przestrzennej

Podstawa prawna: 
Ustawa z dnia 17.05.1989 r. - prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz.U.z 2021 r. poz. 1990 )

Rozporządzenie Ministrów : Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dnia 14 kwietnia 1999 r. w sprawie rozgraniczania nieruchomości (Dz.U.1999.45.453)

Wymagane dokumenty: Wniosek zainteresowanego

Opłata: Zwolnione z opłaty skarbowej (część III pkt 44 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej)

Termina załatwienia sprawy:  Zgodnie z KPA, zależnie od tempa prac geodezyjnych

Tryb  odwoławczy: Na postanowienie o wszczęciu postępowania rozgraniczeniowego nie służy zażalenie.
Decyzja o rozgraniczeniu nieruchomości w trybie administracyjnym jest ostateczna. Strona niezadowolona z ustalenia przbiegu granicy może żądać, w terminie 14 dni od dnia doręczenia jej decyzji w tej sprawie, przekazania sprawy sądowi.

Dodatkowe informacje: Rozgraniczenie przeprowadza wybrany i upoważniony przez Wójta Gminy geodeta. Koszty postępowania rozgraniczneniowego ponoszą solidarnie właściciele rozgraniczanych nieruchomości. Postępowanie wszczyna się, po uprzednim przeprowadzeniu czynności wstępnych, tylko w wypadku sporu. Ustalenie przebiegu granic bezspornych może nastąpić w trybie przepisów regulujących ewidencję gruntów i budynków(ustalenie granic działki ewidencyjnej) lub w trybie przepisów o podziałach nieruchomości(przyjęcie przebiegu granic do podziału)  

Formularze: brak

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Sławomir Szczęśniak
    data wytworzenia: 2022-03-06
  • opublikował: Sławomir Szczęśniak
    data publikacji: 2003-06-15 19:42
  • zmodyfikował: Sławomir Szczęśniak
    ostatnia modyfikacja: 2022-05-24 16:29

Rejestr zmian

  • 12.01.2005 r. - zmiana nazwy referatu
  • 11.04.2008 r. - zmiana podstawy prawnej, uzupełnienie informacji o opłacie skarbowej
  • zmieniono 2022-03-06 10:37 przez Sławomir Szczęśniak: Aktualizacja informacji
  • zmieniono 2022-05-24 16:29 przez Sławomir Szczęśniak
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-07-01 02:51:24
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net